Infrastruktura dla logistyki
Dostateczna infrastruktura logistyczna i przyjazne prawo umożliwią rozwój polskiego handlu zagranicznego.
Podczas panelu „Rola portów i terminali w rozwoju polskiego rynku transportowego" członek zarządu ds. strategii i logistyki PKP SA Rafał Zgorzelski przypomniał, że kolej inwestuje w poprawę infrastruktury. Wartość budowanych i modernizowanych linii kolejowych sięga 76 mld zł, do tego 19 mld zł kosztuje modernizacja taboru PKP InterCity.
Skomunikowanie portów
Przyznaje, że równie ważna jest infrastruktura punktowa, jak terminale, magazyny i bocznice, zapewniające kolejom połączenie z przewozami morskimi i drogowymi. Dlatego PKP SA zaproponowało Ministerstwu Infrastruktury stworzenie Krajowego Integratora Terminali Intermodalnych. – Wspólnie z PKP Cargo, PKP PLK i zarządem Portu w Gdyni zidentyfikowaliśmy 25 miejsc w całej Polsce, które klasyfikują się do lokalizacji terminali, będących elementem infrastruktury transportowej – wymienia Zgorzelski.
Sprawność transportowa zaplecza lądowego wpływa na atrakcyjność portów morskich. Prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke przypomniał o historycznej roli portów. – Zawsze decydowały o rozwoju gospodarek i zamożności krajów, które miały dostęp do morza. Widzimy, jak mocne są państwa, jak np. Holandia, mające największe porty. Tak się zaczyna dziać i u nas – zapewnia Greinke. Port Gdańsk zdobył w tym roku trzecie miejsce na Bałtyku pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta