Trójport w skali globalnej
Polska może być hubem w Europie o znaczeniu większym niż Holandia. Stawką są roczne wpływy w wysokości 100 mld zł.
Gość specjalny spotkania Andrzej Banucha, zastępca dyrektora biura strategii, relacji inwestorskich i promocji, PKP Cargo, odpowiedział na pytanie „Czy Polska może być logistycznym hubem Europy?"
Inwestycja spłaci się w rok
Gość przyznał, że Polska nie jest europejskim hubem, choć ma unikalne warunki i może stać się portem przeładunkowym w przewozach globalnych. Mowa o transporcie morskim, lotniczym i kolejowym, ponieważ już teraz Małaszewicze są główną bramą wjazdową dla chińskich towarów na Nowym Jedwabnym Szlaku.
– Polska jest krajem tranzytowym, ale ma potencjał na trójport. W Niemczech taką trójką portów o znaczeniu globalnym jest Hamburg, Frankfurt i Duisburg, który jest portem kończącym na Nowym Jedwabnym Szlaku – wskazał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta