Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trójport w skali globalnej

02 września 2021 | Logistyka | Robert Przybylski
Andrzej Banucha, zastępca dyrektora biura strategii, relacji inwestorskich i promocji, PKP Cargo (z lewej) i Robert Przybylski – „Rzeczpospolita”
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Andrzej Banucha, zastępca dyrektora biura strategii, relacji inwestorskich i promocji, PKP Cargo (z lewej) i Robert Przybylski – „Rzeczpospolita”

Polska może być hubem w Europie o znaczeniu większym niż Holandia. Stawką są roczne wpływy w wysokości 100 mld zł.

Gość specjalny spotkania Andrzej Banucha, zastępca dyrektora biura strategii, relacji inwestorskich i promocji, PKP Cargo, odpowiedział na pytanie „Czy Polska może być logistycznym hubem Europy?"

Inwestycja spłaci się w rok

Gość przyznał, że Polska nie jest europejskim hubem, choć ma unikalne warunki i może stać się portem przeładunkowym w przewozach globalnych. Mowa o transporcie morskim, lotniczym i kolejowym, ponieważ już teraz Małaszewicze są główną bramą wjazdową dla chińskich towarów na Nowym Jedwabnym Szlaku.

– Polska jest krajem tranzytowym, ale ma potencjał na trójport. W Niemczech taką trójką portów o znaczeniu globalnym jest Hamburg, Frankfurt i Duisburg, który jest portem kończącym na Nowym Jedwabnym Szlaku – wskazał...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12055

Wydanie: 12055

Spis treści
Zamów abonament