Pracownik ważny dla firmy. Bez względu na czas
Głównym wyzwaniem dla działów HR podczas pandemii stało się zapewnienie bezpiecznych warunków pracy przy jednoczesnej poprawie komunikacji kanałami online.
Nie mogą one też zapominać o rozwoju pracowników, którzy dziś jeszcze bardziej oczekują od pracodawców poczucia bezpieczeństwa oraz możliwie największego wsparcia zdrowia i profilaktyki.
Ważna komunikacja
W dobie pandemii Covid-19 firmy muszą w sposób jednoznaczny opowiadać się za wyznawanymi wartościami, które wpisują się w realizowaną przez nie misję, oraz aktywnie planować, jak w obecnych trudnych czasach chronić wartości pracownicze.
Jak wynika z badania firmy Antal „Puls rynku pracy", firmy działające na polskim rynku w największej mierze postawiły na usprawnienie komunikacji kanałami online (39 proc.). W ślad za tym poszedł rozwój infrastruktury technologicznej oraz rozbudowa sieci e-commerce (17 proc.).
A w kontekście polityki personalnej firmy zachowały dalece idącą ostrożność. Z jednej strony w większości nadal prowadzą procesy rekrutacyjne na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie (71 proc.).
Jednocześnie 24 proc. przedsiębiorstw zadeklarowało plany zwolnień wobec przedstawicieli średniej i wyższej kadry. Z kolei 25 proc. badanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta