Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wynagrodzenia kierowców

02 września 2021 | Logistyka | Robert Przybylski
Od lewej: Piotr Gąska – dyrektor Rynku Transportu Ciężkiego, PKO Leasing, Alicja Chodorowska – specjalistka departamentu Transportu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, Grzegorz Handzlik – dyrektor sprzedaży i marketingu, Phillips Poland, Tadeusz Kucharski – Przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ Solidarność, Łukasz Włoch – ekspert OCRK, Grupa Inelo i red. Robert Przybylski – „Rzeczpospolita”
autor zdjęcia: Arkadiusz Garbarczyk
źródło: Fotorzepa
Od lewej: Piotr Gąska – dyrektor Rynku Transportu Ciężkiego, PKO Leasing, Alicja Chodorowska – specjalistka departamentu Transportu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, Grzegorz Handzlik – dyrektor sprzedaży i marketingu, Phillips Poland, Tadeusz Kucharski – Przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ Solidarność, Łukasz Włoch – ekspert OCRK, Grupa Inelo i red. Robert Przybylski – „Rzeczpospolita”
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa

Zmienią się zasady wynagradzania kierowców. Kierunek proponowanych przez rząd zmian niepokoi przedsiębiorców i związkowców.

W panelu dyskusyjnym pt. „Aktualne wyzwania branży transportowej" uczestnicy ocenili propozycję Ministerstwa Infrastruktury nowelizacji ustaw o transporcie drogowymi czasie pracy kierowców.

Nowelizację wymusił Pakiet Mobilności, którego przepisy były znane już w połowie 2020 roku. Zmienia on zasady wynagrodzenia kierowców w ruchu międzynarodowym, ujednolici rozliczenia w przewozach dwustronnych, ale dla firm wykonujących pozostałe rodzaje przewozów nie widać ułatwień. Pakiet wymusza bowiem stosowanie stawek lokalnych krajów przyjmujących w przewozach kabotażowych oraz między krajami trzecimi.

Zbyt szybko i zbyt dużo

Przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ Solidarność Tadeusz Kucharski ocenił oba projekty jako bubel. – W transporcie 80 proc. kierowców jeździ na płacy minimalnej, co skutkuje słabym zabezpieczeniem socjalnym: niskimi emeryturami, rentami, chorobowym. Proponowaliśmy, aby małymi krokami zmniejszać proporcje płacy do diet. Ministerstwo zrobiło to jednym cięciem – wyjaśnia Kucharski.

Propozycjami resortu rozczarowani są także pracodawcy. – Nowelizacja zrównuje kierowcę z innymi zawodami, nie uwzględniając specyfiki tej profesji. Zasady dla niej powinny być specjalnie skonstruowane – zauważa specjalistka Departamentu Transportu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Alicja...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12055

Wydanie: 12055

Spis treści
Zamów abonament