Kto sprzeda szybciej nowe mieszkanie
Deweloperzy nie zawsze sami sprzedają swoje osiedla. Czy outsourcing podbije ten rynek? Głosy są podzielone.
Wyprowadzanie sprzedaży na zewnątrz to rozwiązanie bardzo popularne zwłaszcza w krajach anglosaskich, gdzie czołowe firmy outsourcingu sprzedaży mają znaczny udział w rynku – zwraca uwagę Robert Chojnacki, prezes spółki redNet 24. – W Polsce deweloperzy zazwyczaj sprzedają, a przynajmniej tak było do tej pory, siłami własnych działów.
Duzi i mali
To się może jednak zmienić. Zdaniem prezesa Chojnackiego deweloperów stawiających na outsourcing sprzedaży będzie coraz więcej. – Filozofia rynku deweloperskiego polega na tym, że deweloper kupuje grunt, wynajmuje profesjonalnego architekta, profesjonalnego wykonawcę, profesjonalną agencję marketingową i profesjonalistów do sprzedaży – mówi. – Wykorzystując kompetencje tych podmiotów, przekształca produkt podstawowy – działkę w produkt końcowy – mieszkanie. W miarę profesjonalizacji rynku będzie rosła rola także podmiotów specjalizujących się w sprzedaży. Proces ten przyspieszył po wybuchu pandemii, gdy kwarantanna „rozłożyła" działanie wielu deweloperskich biur...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta