Spray do nosa nie może obiecywać walki z Covid-19
Brak restrykcyjnych przepisów o reklamie wyrobów medycznych pozwala mamić pacjentów.
„Bariera przeciw wirusom powodującym m.in. przeziębienie, grypę i Covid-19" – zachęca opakowanie żelu do nosa w sprayu sprzedawanego w aptekach. W drogeriach i supermarketach można kupić chroniące przed koronawirusem płyny i chusteczki. Zdaniem prawników producenci wprowadzają w błąd, wykorzystując bałagan legislacyjny, m.in. brak przepisów regulujących zasady reklamowania wyrobów medycznych.
Zbyt ufni kupują
Doktor Paweł Doczekalski z Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie uważa, że takie reklamy dezinformują i dezorientują pacjentów, szczególnie tych bardziej ufnych, np. osoby starsze.
– Pacjenci pytają, czy warto kupić żel, który według reklamy ma chronić przed zakażeniem Covid-19. Albo już go kupili i dopytują, czy teraz są chronieni przed zakażeniem. Tłumaczę wówczas, że treść reklamy nie ma zwykle wiele wspólnego z rzeczywistością, a obietnice producenta nie są poparte wynikami badań naukowych –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta