Rośnie rola logistyki w handlu detalicznym
Logistyka dla e-handlu stała się koniecznością dla firm logistycznych, a szansą na zaistnienie i rozwój dla start-upów.
Niespotykane od dekad wysoka inflacja oraz wojna tuż obok nas będą miały kluczowy wpływ na przyszłość handlu stacjonarnego i online. – Zarówno w handlu, jaki i logistyce wygrają ci, którzy zaadaptują się do nowej rzeczywistości poprzez wprowadzanie coraz większej ilości rozwiązań technologicznych wspieranych przez sztuczną inteligencję. Tego typu rozwiązania usprawniają procesy. Rozwiązania technologiczne są bardziej wydajne od manualnej pracy ludzkiej, co przyczynia się do obniżenia kosztu jednostkowego na transakcję lub przesyłkę. Jednak ostatnim ogniwem tego łańcucha jesteśmy my, konsumenci, którzy w końcowym rozrachunku pokryjemy wzrost kosztów produkcji i transportu, które muszą zaabsorbować sprzedawcy zarówno sklepów stacjonarnych, jak i platform e-commerce – podkreśla Mirek Gral z Last Mile Experts.
Logistycy i start-upy
Konkurują ze sobą firmy logistyki „ciężkiej”, uznani gracze na rynku, z coraz mocniejszymi start-upami, które specjalizują się w obsłudze e-handlu. – Sektor detaliczny jest od wielu lat przedmiotem zainteresowania firm logistycznych. Detaliści chętnie przekazują poszczególne operacje na zewnątrz (nie tylko transport, ale także magazynowanie), bo dzięki temu mogą skupić się na podstawowej działalności. Nie inaczej jest w przypadku e-handlu, który obecnie stanowi ok. 15 proc. sprzedaży detalicznej. W przeciwieństwie do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta