Platformy podbijają rynek handlu online
Tzw. marketplace’y rozpychają się nad Wisłą. Według ekspertów Polska wyrasta na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla rozwoju tego trendu.
Zgodnie z raportem firmy OC&C do 2025 r. platformy marketplace w handlu detalicznym oraz w segmencie „travel” (podróże) mają stanowić o nawet 50 proc. wydatków online (statystyka z wyłączeniem Chin). Wzrost tego segmentu w tym okresie szacowany jest na 15 proc. rocznie. A – jak twierdzą analitycy – to dopiero początek rozwoju tego trendu. Internetowe platformy tego typu, zwłaszcza w wyspecjalizowanych sektorach, w których nie ma jeszcze dostatecznej konsolidacji, będą rozwijać się wyjątkowo dynamicznie. Wiele też może wydarzyć się nad Wisłą. Wedle OC&C Polska jest bowiem w gronie najbardziej obiecujących rynków z punktu widzenia serwisów marketplace. W końcu to tu na rynku e-commerce dzieli i rządzi Allegro.
Szybko rosnący trend
Amazon, Expedia, Uber Eats czy Booking.com to światowi giganci, którzy nakręcili trend tzw. platformizacji.
– Zjawisko platformizacji opiera się przede wszystkim na efekcie sieciowym, który jest istotny dla rozwoju tego ekosystemu. Koncentracja wielu produktów i usług różnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta