Sałatki mają najlepszy transport
Sprawne sieci logistyczne umożliwiły rozwój sprzedaży świeżej żywności i gotowych dań. Polscy coraz chętniej po nie sięgają.
Jak wynika z raportu „Transport drogowy w Polsce 2021+”, nasz kraj jest liderem na europejskim rynku przewozów drogowych. W minionej dekadzie branża, wyceniana na ponad 190 mld zł, rosła w rekordowym tempie 10 proc. rocznie. Jednocześnie szacuje się, że transport drogowy odpowiada za około ¼ emisji CO2 do atmosfery, co oznacza, że potrzebne jest rozpowszechnianie czystszych źródeł energii.
Rośnie popularność produktów świeżych, a dostawcy poszerzają ofertę. Mlekovita miała w 2020 roku tysiąc linii produktowych, dwa lata później już 1555 linii. Nowalijka, która jest jednym z największych w Polsce producentów i dystrybutorów świeżych warzyw i owoców, wprowadziła do sprzedaży zupy i sałatki. – Choć na naszych stołach królują świeże produkty i domowe potrawy, to Polacy coraz chętniej sięgają po gotowe półprodukty lub dania. Asortyment w sklepach dostosowuje się do potrzeb rynku i nawet w dyskontach można kupić wysokiej jakości, zdrowe gotowe dania – zauważa dietetyczka i blogerka Monika Ciesielska.
Bardzo szybka logistyka
Raport Nielsen wskazuje, że produkty świeże, czyli: mięso, pieczywo, wędliny, warzywa i owoce decydują o miejscu zakupów. W sieci sklepów Dino produkty świeże stanowią 37 proc. sprzedaży i zachęcają do codziennych zakupów. – Konsumenci spożywają coraz więcej świeżej żywności. Jest to widoczne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta