Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czeka nas pierwszy rok z zyskiem

03 czerwca 2022 | Ekonomia i rynek | rp.pl
CV Jarosław Grabowski jest od kwietnia 2018 roku prezesem iTaxi, operatora aplikacji, która łączy pasażerów z taksówkami. Wcześniej przez prawie pięć lat był dyrektorem w Onecie (odpowiadał za strategię rozwoju portalu). W Wirtualnej Polsce przez ponad dwa lata pełnił funkcję wiceprezesa. Do iTaxi przeszedł z rodzimego giganta rynku gier – Techlandu. Entuzjasta nowych technologii. ∑
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
CV Jarosław Grabowski jest od kwietnia 2018 roku prezesem iTaxi, operatora aplikacji, która łączy pasażerów z taksówkami. Wcześniej przez prawie pięć lat był dyrektorem w Onecie (odpowiadał za strategię rozwoju portalu). W Wirtualnej Polsce przez ponad dwa lata pełnił funkcję wiceprezesa. Do iTaxi przeszedł z rodzimego giganta rynku gier – Techlandu. Entuzjasta nowych technologii. ∑

Dobre wyniki sprawiają, że inwestorzy przypatrują się naszej spółce. Chcemy się rozwijać, a do tego potrzeba kapitału. Czy dojdzie zatem do zmian kapitałowych? Coś się może wydarzyć – mówi Jarosław Grabowski, prezes iTaxi.

Wysoka inflacja, galopujące ceny paliw, wojna za wschodnią granicą i odpływ mężczyzn narodowości ukraińskiej, który spowodował problem z podażą kierowców – to wszystko sprawia, że chyba ten rok nie jest najlepszy dla rodzimej branży taxi?

Faktycznie, ceny na stacjach są bardzo wysokie, koszty życia i prowadzenia biznesu wzrosły, ale muszę zaznaczyć, że inflacja – po stronie naszych klientów – nie przełożyła się na spadek zainteresowania. Nie notujemy negatywnego trendu w kontekście liczby kursów, a wręcz odwrotnie – ruch cały czas rośnie. Wysokie ceny paliw, oczywiście, przełożyły się na podwyżki w naszych cennikach o kilkanaście procent, ale na razie nie planujemy kolejnych zwyżek. Zresztą manewr w górę mamy już ograniczony.

Dlaczego?

Przez maksymalne ceny urzędowe, które zostały ustalone parę dekad temu i nie były urealniane. Górne limity w poszczególnych miastach to dziś dla całej branży duże wyzwanie, dlatego prowadzimy rozmowy z samorządem w Warszawie na temat struktury cenowej. Problem dotyczy też innych miast, ale rynek warszawski jest największy. Tu chcemy wykonać pierwszy krok, a potem zrobimy podobne w innych miastach.

A jak wygląda kwestia dostępności kierowców?

Wiem, że część firm ma z tym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12283

Wydanie: 12283

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament