Nie ma mocnych na Biedronkę
Dyskonty to największy i najszybciej rosnący sektor rynku, już kontrolujący 40 proc. zakupów. Ich lider jest jeden i nadal powiększa przewagę nad pozostałymi graczami. Może też liczyć na największą grupę bardzo lojalnych klientów.
Mimo silnej konkurencji zarówno ze strony innych segmentów rynku, jak i sieci dyskontowych, to pozycja Biedronki jest coraz mocniejsza. Z analizy zachowań ponad 280 tys. klientów wynika, że w I półroczu ta sieć odpowiadała za 63,6 proc. wszystkich koszyków w sklepach dyskontowych. Siłą firmy jest też lojalność konsumentów, aż 24 proc. jej klientów nie zaopatruje się u konkurencji, a przeciętny kupujący był w jej placówkach o 20,9 proc. częściej niż rok wcześniej.
Magia dyskontów
– W pierwszym półroczu sklepy tej sieci odwiedziło aż 93,5 proc. klientów wszystkich dyskontów. To o 2,5 pkt proc. wyższy wynik niż rok wcześniej. W Lidlu penetracja rynku wyniosła ostatnio 64,4 proc., o 4,8 pkt proc. więcej niż poprzednio – mówi Michał Rosiak z Proxi.cloud. Ta firma wspólnie z UCE Research przygotowała analizę sektora. – Natomiast w Netto w I półroczu wskaźnik był na poziomie 41...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta