Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama w mediach społecznościowych – wskazówki UOKiK dla influencerów

30 września 2022 | Biznes w czasie pandemii | Agata Witkowska

Oznaczenia treści reklamowych mają być czytelne i widoczne już na wstępie publikacji. Od samego początku musi być też znana odbiorcy marka, którą prezentuje influecner – rekomenduje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

26 września 2022 r. światło dzienne ujrzały długo wyczekiwane Rekomendacje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dotyczące oznaczania reklam w mediach społecznościowych. Mają one związek z działaniami reklamowymi influencerów prowadzonymi na masową skalę w mediach społecznościowych. Działania UOKiK, a w szczególności prowadzone postępowania wyjaśniające, odbiły się dość szerokim echem i skutkowały nałożeniem kar finansowych na kilku influencerów m.in. za brak współpracy z UOKiK w zakresie prowadzonego postępowania.

Katalog kluczowych definicji

Rekomendacje mają przede wszystkim walor edukacyjny i są bardzo przejrzyste. Zawierają katalog kluczowych definicji, nie pozostawiając tym samym miejsca na domysły kogo de facto dotyczy dokument przygotowany przez UOKiK. Co równie ważne, w jasny sposób przybliżają informacje jakie działania mogą potencjalnie wprowadzać konsumentów w błąd i prowadzić do tego, że konsument – odbiorca ma wątpliwości czy ma do czynienia z reklamą, za którą influencer otrzymuje wynagrodzenie, czy z jego prywatną opinią, a także jak uchronić się przed tym.

Szczegółowe wprowadzenie definicji influencera, reklamodawcy, agencji reklamowej czy też obserwatorów (followersów) już na samym początku Rekomendacji informuje w sposób klarowny kogo dotyczy ten dokument. UOKiK od...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12383

Wydanie: 12383

Spis treści

Ekonomia i rynek

Komunikaty

Zamów abonament