Internet to nie tylko okazje
Sklepy online walczą o klientów promocjami, ale mają też wiele sposobów na to, by ostateczna cena nie była dla nabywcy tak okazyjna, jak wyglądało to na początku przeglądania strony. Dlatego rośnie znaczenie kosztów dostawy
W Polsce cena zawsze była jednym z głównych czynników, na podstawie których podejmowane są decyzje zakupowe. W ostatnim czasie na skutek rekordowej inflacji znaczenie tego kryterium jeszcze wzrosło, co oznacza także dodatkowe wyzwania dla sprzedawców. Trudniej się można wyróżnić na tle innych, ponieważ wszyscy starają się ceny obniżać lub przynajmniej powstrzymywać ich wzrost. Organizowanie szczególnie atrakcyjnych promocji stało się dla sprzedawców jeszcze kosztowniejsze.
Dlatego na znaczeniu zyskują różne sztuczki, by przyciągnąć uwagę klienta i wyróżnić się na tle konkurencji, ale jednocześnie nie stracić na sprzedaży. W efekcie wielkie festiwale okazji – jak choćby ich symbol, czyli przedświąteczny czarny piątek – mimo wielkiego szumu i okazji teoretycznie sięgających kilkudziesięcioprocentowych rabatów, tak naprawdę atrakcyjne nie są.
Tylko w teorii
Coroczna analiza ofert blisko 800 sklepów internetowych, przeprowadzona przez Deloitte we współpracy z firmą Dealavo w 2021 r., pokazała, że Black Friday w przypadku większości sprzedawców nie ograniczał się do jednego dnia, ale zaczął się nawet dwa tygodnie wcześniej i przedłużył do poniedziałku, 29 listopada.
Wciąż są to okazje głównie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta