Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy nie są już takimi patriotami na zakupach

06 października 2022 | Pierwsza strona
źródło: Rzeczpospolita

Znów w sklepie najważniejsza jest cena, a inne kryteria tracą. W 1,5 roku odsetek osób kierujących się krajem pochodzenia towaru spadł o 14 pkt proc.

Z najnowszego badania GfK Corona Mood, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza, wynika, że patriotyzmem zakupowym kieruje się 27 proc. badanych, choć jeszcze w 2021 r. było ich nawet ponad 40 proc. Na zmianę wpływa wysoka inflacja i ubożenie społeczeństwa. – W decyzjach zakupowych konsumentów znów rządzi cena. Ponad połowa wybiera najtańsze produkty – wyjaśnia Dominika Grusznic-Drobińska, dyrektor w GfK. —pm

Wydanie: 12388

Wydanie: 12388

Spis treści

Reklama

Zamów abonament