Oferta dopasowana do klienta
Pandemia koronawirusa znacząco przyspieszyła rozwój e-commerce, jednak aby wyróżnić się w tej ogromnej konkurencji, trzeba podążać za trendami na rynku.
Dostosowanie oferty do potrzeb klienta to jeden z tych kierunków, które dominują we współczesnym e-commerce.
Popularne zakupy internetowe
Handel internetowy w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco przyspieszył. Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2021”, już 77 proc. polskich użytkowników internetu robi zakupy online, a co trzeci znacznie częściej decyduje się na sprawunki online.
Jednak obecny klient cyfrowy bardzo się zmienił. Jest niecierpliwy, wymagający, zapłaci więcej za produkt, aby otrzymać go „tu i teraz”. A z uwagi na dostęp do wielu kanałów sprzedażowych pragnie być zaskakiwany personalizacją ich oferty pod siebie.
Z kolei z badania redakcji „ICAN Management Review” we współpracy z „ICAN Research”, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 200 właścicieli sklepów internetowych i zarządzających kanałami sprzedaży online, wynika, że aż 67 proc. firm zamierza zwiększyć poziom inwestycji w e-commerce, a tylko 26 proc. ma opracowaną długofalową strategię własnego rozwoju.
Rozwój e-commerce generuje nowe potrzeby. Szybkie zmiany sprawiają, że platformy sklepowe i sklepy internetowe szukają rozwiązań, które wspierają sprzedaż.
Sklep wie, czego poszukuje klient...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta