Trudne miesiące dla e-handlu
w swoich strategiach, szczególnie dotyczących e-commerce. Ogromny wpływ na wyniki sprzedaży ma też obecna sytuacja gospodarcza.
Rozwój nowych technologii oraz coraz to nowe oczekiwania klientów zmuszają firmy do ciągłych zmian
Segment handlu internetowego ma za sobą wieloletnie pasmo sukcesów mierzonych wartością wygenerowanych obrotów, liczbą zakładanych e-sklepów, udziałem e-commerce w obrotach handlu detalicznego, odsetkiem kupujących w sieci.
– Obroty detalicznego handlu internetowego wzrosły z 15,5 mld zł w 2010 r. do 93 mld zł w 2021 r. – mówi dr hab. Mirosław Moroz, prof. uczelni, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Eksperci są zdania, że obecna sytuacja gospodarcza prawdopodobnie zmieni ten rynek. – Po raz pierwszy w historii polski e-commerce wchodzi w okres spowolnienia gospodarczego, a jak wieszczą niektórzy, recesji. Nadchodzące miesiące będą trudne, ponieważ spadają wskaźniki nastrojów konsumenckich, maleje wolumen sprzedaży (w cenach stałych), rośnie niepewność co do przyszłych wydatków konsumentów. Oznacza to dla firm walkę o klienta, zmiany w ofercie w kierunku asortymentu bardziej budżetowego, poszukiwanie rozwiązań ograniczających koszty. Dodając do tego przejrzystość podejmowanych działań w przestrzeni wirtualnej, otrzymamy przepis na bardziej intensywną walkę konkurencyjną. To są podstawowe, choć niejedyne, wyzwania dla e-sprzedawców – podkreśla prof. Moroz.
Nie można pomijać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta