Pełnosprawni w nauce
Studenci z niepełnosprawnością to osoby, którym należy zapewnić godne warunki oraz wyrównać ich szanse. To jedno z głównych założeń funkcjonującego od czterech lat rządowego programu Dostępność Plus.
Konferencja „Polskie uczelnie coraz bardziej dostępne”, zorganizowana przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, rzuciła nowe światło na obecną sytuację studentów z niepełnosprawnością w Polsce. Po czterech latach funkcjonowania rządowego programu Dostępność Plus nadszedł czas wstępnych podsumowań.
Ogłoszony w ramach programu konkurs „Uczelnia dostępna”, w którym dofinansowanie miało otrzymać – zgodnie z początkowymi założeniami – 100 szkół wyższych, był jedną z wielu szlachetnych inicjatyw, jakimi na przełomie 2018 i 2019 roku Narodowe Centrum Badań i Rozwoju planowało uczcić 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości. Ostatecznie około 200 placówek oświatowych dostało na ten cel wsparcie z funduszy europejskich w ramach Programu Wiedza Edukacja Rozwój. Łączna wartość realizowanych przez nie projektów, z których większość zakończy się w przyszłym roku, wynosi 685,3 mln zł, a łączna kwota dofinansowania to 664,3 mln zł.
Idea wyrównywania szans oraz tworzenia przestrzeni przyjaznej każdemu studentowi okazała się ponadczasowa. Do konkursu stopniowo dołączały kolejne instytucje, wnosząc do niego świeże propozycje i rozwiązania. Poza tradycyjnymi uczelniami zainteresowanie wykazały również akademie wojskowe i techniczne oraz szkoły wyższe o profilu artystycznym, realizując takie projekty, jak np.: „Uniwersytet...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta