Silną markę można budować tylko zgodnie z ideą ESG
ESG to nie tylko modne hasło, ale realna wartość dla przedsiębiorstwa, pracowników, klientów, a także przyszłych pokoleń. Dlatego troska o zrównoważony rozwój powinna być priorytetem w bieżącej działalności firm, szczególnie tych o dużej skali działania – mówi Joanna Gorczyca, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju PZU.
Coraz więcej przedsiębiorstw ostatnio zwraca się w kierunku zrównoważonego rozwoju. Skąd taki trend?
Zysk, jaki generuje przedsiębiorstwo, nie jest już jedynym miernikiem jego wartości. Coraz większe znaczenie mają czynniki pozafinansowe i świadome zarządzanie ryzykami ESG. Dlatego biznes skupia się na zrównoważonym rozwoju i prowadzeniu działalności zgodnie z ideą ESG – tylko tak można budować silną markę w aktualnych warunkach gospodarczych, środowiskowych i regulacyjnych.
Coraz częściej analizy inwestorów i firmy ratingowe oceniają spółki na podstawie ich wyników w zakresie wpływu środowiskowego, społecznego i ładu korporacyjnego. Zarządzanie zgodne z ESG staje się nowym elementem przewagi rynkowej. Dodatkowo rośnie świadomość konieczności przeciwdziałania zmianom klimatycznym, które wywierają wpływ na życie i zdrowie milionów ludzi oraz przyszłe pokolenia.
PZU w minionym roku ogłosiło strategię ESG. Jak wygląda praca nad jej wdrażaniem?
Przygotowanie dokumentu, który wyznaczy drogę do zrównoważonego rozwoju, wymaga dużego zaangażowania zarówno kadry zarządzającej, jak i pracowników. Z naszego doświadczenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta