Visa ze wsparciem dla biznesów
62 proc. polskich konsumentów woli płacić za zakupy w tradycyjnych sklepach za pomocą płatności elektronicznych, np. kartą1 – mówiła w rozmowie z red. Marcinem Piaseckim Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa. Ekspertka opowiedziała również o tym, dlaczego przedsiębiorczyniom jest trudniej w biznesie i jak można je wesprzeć.
Polacy coraz chętniej płacą zbliżeniowo, w tym m.in. telefonem, ponieważ cenią usługi, które są szybkie i wygodne. To przekłada się na działalność firm czy sklepów – możliwość dokonywania i przyjmowania płatności cyfrowych często decyduje o ich istnieniu. Sklepy oferujące cyfrowe metody płatności są postrzegane przez polskich konsumentów pozytywnie – aż 80 proc. uważa je za nowoczesne, a 76 proc. sądzi, że jest to wyraz dbałości o potrzeby klienta2. Nowoczesne rozwiązania płatnicze są więc ważnym czynnikiem przy wyborze sklepu, z jakiego korzystają konsumenci.
Firmy muszą starać się nadążać za tymi oczekiwaniami, aby przetrwać. Nie wszystkim jest łatwo, dlatego Visa wspiera MŚP, doceniając w ten sposób ich rolę w gospodarce –w Europie MŚP stanowią 99 proc. wszystkich firm, zatrudniając około 100 mln ludzi i odpowiadając za przeszło połowę PKB3. Mając to na uwadze, od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta