Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po wypadku to system wezwie pomoc

31 października 2022 | Prawo co dnia | Agata Łukaszewicz

Samochody z wbudowanym systemem e-Call będą szczegółowiej badane.

Od 1 listopada 2022 r. diagności będą mieli kolejny obowiązek. Wszystko związane jest z jednym przyciskiem, który sprawia, że wizyta w stacji diagnostycznej będzie bardziej drobiazgowa.

Diagności będą musieli skontrolować obowiązkowy od 1 kwietnia 2018 r. element wyposażenia nowych samochodów sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej. Chodzi o system automatycznego wzywania pomocy w razie wypadku – eCall.

Kilka miesięcy temu Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów alarmowała, że aby uzyskać dostęp do takich danych, konieczne jest skorzystanie z oprogramowania przeznaczonego do obsługi samochodów konkretnych marek. Niestety, takiego nie ma na wyposażeniu SKP.

System eCall to małe urządzenie montowane w samochodach, które monitoruje pozycję pojazdu, a podczas wypadku, który wykryje dzięki czujnikom, samo wzywa służby ratunkowe poprzez numer 112. System nie zbiera danych podczas normalnego toku użytkowania.

Wydanie: 12409

Wydanie: 12409

Spis treści
Zamów abonament