Zagraniczni giganci polują na polskich producentów gier
Koncerny szukają ciekawych aktywów w regionie. W tym roku na zakupy w Polsce zdecydował się m.in. chiński Tencent. To dopiero początek większej konsolidacji.
Cyfrowa rozrywka jest odporna na globalne spowolnienie. W tym roku wartość światowego rynku gier zbliży się do 200 mld dolarów, a do 2025 r. urośnie do prawie 226 mld dolarów – szacuje portal Newzoo.
Polski rynek z potencjałem
W globalnej branży gier od kilku lat widać konsolidację, a teraz jeszcze przybrała na sile. Sprzyja jej spadek wycen aktywów. Polskie studia mają na świecie bardzo dobrą opinię. Nic więc dziwnego, że stanowią łakomy kąsek dla globalnych graczy.
Duży apetyt ma między innymi chiński Tencent, który – jak donosi Reuters – chce przejąć pakiety w wielu zachodnich firmach, przede wszystkim w europejskich producentach i wydawcach gier. W tym roku zrealizował już przejęcia nad Wisłą. Kupił dużą grupę 1C Entertainment, a ostatnio udziały w warszawskim studiu Gruby Entertainment. Jest też akcjonariuszem krakowskiego Bloober Teamu, który specjalizuje się w horrorach psychologicznych.
Działania Tencenta pokazują konsekwentnie realizowaną strategię w obszarze akwizycji, lecz nie jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta