Zakupy spożywcze z głową
Coraz więcej pieniędzy zostawiamy w sklepach na codzienne wydatki, w tym żywność. Spontaniczne robienie zakupów nie jest najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcemy trzymać koszty jedzenia w finansowych ryzach.
Najwięcej żywności marnuje się w domach. Badania NIK pokazują, że rocznie marnowanych jest w naszym kraju niemal 5 mln ton żywności, z tego aż 60 proc. trafia do śmieci z naszych domów. Wynika z tego, że mnóstwo rzeczy kupujemy niepotrzebnie i wyrzucamy, zatem niekupowanie rzeczy niepotrzebnych to pierwszy krok w stronę oszczędności.
Uważaj na triki sprzedawców
Każdy sprzedawca chce zachęcić do kupienia jak największej ilości rzeczy, a niektórzy nie przebierają w metodach, które zwabiają klientów w pułapkę zakupowego szaleństwa. Ceny kończące się na 99 gr, wielopaki, gratisowe dodatki, promocje. Nie zawsze są to sposoby uczciwe i może okazać się, że cena przed „obniżką” była niższa niż po, a soki w wielopaku wychodzą drożej niż kupowane po jednej sztuce.
Istnieją też sposoby na wabienie klientów i zatrzymywanie ich jak najdłużej w sklepie. Sprawdza się tutaj oddziaływanie na zmysły. Spokojna muzyka, zapach świeżego pieczywa, kolory nastrajające optymistycznie – to wszystko oddziałuje na klientów.
Rozłożenie towarów na półkach też nie jest przypadkowe. Na linii wzroku znajduje się to, co sklepy najbardziej chcą sprzedać, czyli towary drogie, a rozłożenie towarów w dużych sklepach celowo jest takie, żeby klient w poszukiwaniu najbardziej potrzebnych rzeczy obszedł cały sklep, kupując przy okazji to, co go skusi po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta