Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolejna rewolucja, ceny mnożą się w promocji

03 stycznia 2023 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
Koszty zmian poniosą zarówno te sklepy, które dostosują się do zmian, jak i te, które będą się uchylać
autor zdjęcia: Piotr Małecki/Bloomberg
źródło: Rzeczpospolita
Koszty zmian poniosą zarówno te sklepy, które dostosują się do zmian, jak i te, które będą się uchylać

Po miesiącach opóźnień obowiązuje bardzo korzystna dla konsumentów unijna dyrektywa Omnibus. Dla firm to dodatkowe obowiązki i koszty oraz kontrole.

Dyrektywa weszła w życie 28 maja 2022 r., polscy konsumenci odczują nowe prawo więc sporo później niż inni. Główna zmiana dotyczy zmiany sposobu informowania o promocjach – obok ceny aktualnej i tej przed rabatem konsument ma poznać także najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni.

Kary i kontrole

– Nowe przepisy mają zapobiec rzekomym promocjom – mówił minister rozwoju i technologii Waldemar Buda. Za złamanie ustawy grożą ogromne kary, nawet do 10 proc. rocznych obrotów. Z punktu widzenia firm pojawia się także ryzyko nowych kontroli ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który będzie nadzorował stosowanie nowego prawa. Za inne naruszenia, jak np. brak numeru kontaktowego, Inspekcja Handlowa może nałożyć do 20 tys. zł kary, ale jeśli przedsiębiorca będzie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12461

Wydanie: 12461

Spis treści
Zamów abonament