2023 pod znakiem dwóch kółek
Jak wynika z zapowiedzi przedstawicieli samorządów, których pytaliśmy o „rowerowe” plany na nowy rok, dla cyklistów będzie to bardzo udany czas. Będzie też o czym dyskutować na naszym marcowym 2. Polish Bicycle Summit.
Magdalena Opyd
rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego
Małopolska jest liderem w zakresie budowy tras rowerowych i tę pozycję mamy zamiar utrzymać zarówno w 2023 r., jak i w kolejnych latach. W obszarze infrastruktury priorytetem jest dla nas oddanie do użytku wszystkich tras VeloMałopolska. Trasa VeloDunajec jest gotowa w 80 proc., ale już zdobywa uznanie zarówno turystów, jak i ekspertów – w 2022 r. została wyróżniona przez Polską Organizację Turystyczną. Dlatego to, na co chcemy położyć teraz nacisk, to zaproszenie turystów polskich i zagranicznych do Małopolski na rowery. Jesteśmy gotowi. Mamy ok. 900 km infrastruktury o najwyższym standardzie, z czego ponad połowa to drogi odseparowane od ruchu samochodowego. Do tego bogata sieć szlaków rowerowych o różnym poziomie trudności oraz 200 certyfikowanych Miejsc Przyjaznych Rowerzystom. Szansą na prezentację walorów Małopolski, w tym rowerowych, są odbywające się pod koniec czerwca III igrzyska europejskie. W Krynicy-Zdroju odbędą się zawody w kolarstwie górskim (MTB XCO) natomiast w Krzeszowicach w konkurencji BMX. To niejedyne wydarzenia rowerowe, na które do Małopolski zapraszamy miłośników jazdy na dwóch kółkach.
Tomasz Dobrowolski...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta