Działania ESG rynkowym wymogiem
Konsumenci coraz bardziej przyglądają się firmom w zakresie ich starań obejmujących ESG, czyli zarządzanie kwestiami środowiskowymi oraz społecznymi. Wypracowanie lepszych standardów staje się niezbędne, aby utrzymać i pozyskiwać klientów.
Na przestrzeni ostatnich lat zdecydowanie rozwinęła się skala działania firm w celu dążenia do zrównoważonego rozwoju. Osadzenie go w strategii firmy wymaga z reguły zmiany modeli biznesowych, reorganizacji struktur korporacyjnych i sporej ilości czasu oraz zasobów. Ten wysiłek może być przez niektóre firmy oceniany jako zbędny, aktualne dane wskazują jednak, że standardy ESG będą raczej zyskiwać na znaczeniu. Lekceważenie ich może firmy słono kosztować.
Świadomi konsumenci motywują
Standardy ESG (z ang. Environmental, Social and Corporate Governance, czyli zarządzanie kwestiami środowiskowymi oraz społecznymi) na przestrzeni ostatnich lat w coraz większym stopniu zaczęły wpływać na kształtowanie się rynku. Ma to związek z rosnącą świadomością konsumentów, którzy zdecydowanie chętniej wybierają produkty firm stosujących zasady...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta