Rozpoczynasz dystrybucję w Chinach – twój znak już tam jest
Zasada terytorialności ochrony znaków towarowych wiąże się z koniecznością zgłoszeń w tych jurysdykcjach, w których prowadzona lub planowana jest działalność przedsiębiorstwa.
Zgłoszenie znaku towarowego w Chinach może być dokonane bezpośrednio przed lokalnym urzędem patentowym tj. Krajowym Urzędem ds. Własności Intelektualnej Chińskiej Republiki Ludowej (CNIPA) lub poprzez zgłoszenie międzynarodowe w tzw. Systemie madryckim.
Wymogi zgłoszenia
Aby dokonać zgłoszenia znaku towarowego w Chinach, tak jak w przypadku zgłoszenia w innych jurysdykcjach, należy ustalić formę przedstawieniową znaku towarowego (czy będzie to znak słowny, słowno-graficzny, czysto graficzny czy może przestrzenny), klasyfikację towarów lub usług, które będą sygnowane znakiem towarowym oraz dane zgłaszającego. Aktualnie trwają prace nad szerszym rozumieniem ustawowej definicji znaku towarowego, aby dopuszczone zostały do ochrony także niekonwencjonalne formy przedstawieniowe znaków towarowych (np. znaki zapachowe). Zgłoszenie znaku musi być dokonane w języku chińskim przez chińskiego rzecznika patentowego. Warto rozważyć także zgłoszenie własnego znaku w wersji zapisanej w języku chińskim, np. poprzez użycie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta