Polacy kupują coraz więcej aut drogich marek
Popyt na samochody segmentu premium rozkręca m.in. polityka rabatowa i coraz większa dostępność aut, w tym luksusowych, na które niedawno czekało się nawet dwa lata.
Sprzedaż droższych samochodów marek premium rośnie szybciej niż znacznie tańszych aut marek popularnych. Jak podaje Instytut Samar, w czerwcu 2023 r. udział segmentu premium w łącznej sprzedaży nowych samochodów osobowych wyniósł 22,6 proc., a liczba rejestracji – prawie 10 tys. aut – wzrosła o 4,5 proc. w porównaniu z majem oraz o 18,5 proc. w ujęciu r./r. Pierwszą połowę obecnego roku ta grupa samochodów zamknęła sprzedaż na poziomie niespełna 54 tys. sztuk, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 14,4 proc.
Według internetowej platformy sprzedażowej Carsmile popyt na marki premium rozkręca bardziej agresywna polityka rabatowa i coraz większa dostępność samochodów, w tym modeli luksusowych, na które jeszcze niedawno trzeba było czekać nawet dwa lata. Do tego dochodzi fakt, że osoby zamożne zostały relatywnie mniej dotknięte przez kryzys, zwłaszcza przez znaczący wzrost rat różnego typu kredytów i zobowiązań, do jakiego doszło w wyniku podwyżek stóp w ubiegłym roku. – Minimalnie zmalały już rynkowe stopy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta