Ceny dalej mocno rosną, a promocji dużo mniej
W pierwszym półroczu liczba przecen spadła o niemal 15 proc. i dotyczy wszystkich typów sklepów, od spożywczych po budowlane. Sieci wydały w tym czasie o 8 proc. mniej gazetek z promocjami.
Promocje to teraz hasło najsilniej przyciągające do sklepów. Jednak od miesięcy wiadomo było, że sieci handlowe w takim natężeniu nie są w stanie ich organizować bez końca. Potwierdzają to wyniki badania UCE Research oraz agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland na zlecenie „Rzeczpospolitej”.
Liczba promocji w pierwszym półroczu spadła we wszystkich typach sklepów, nawet w dyskontach było ich o ok. 10 proc. mniej. Ponad 20- proc. spadki widać wśród sprzedawców elektroniki, a nawet 30-proc. w hurtowniach.
Tymczasem, jak niedawno pisaliśmy, w pierwszym półroczu ceny podstawowych produktów poszły w górę ponad 20 proc. i nic nie wskazuje, by tendencja miała się szybko odwrócić.
Promocji będzie mniej
– Spadek liczby gazetek jest odczuwalny dla konsumentów, ponieważ jest równoznaczny z mniejszym wyborem i oszczędnościami – mówi Julita Pryzmont z Hiper-Com Poland. Jednak konsumenci mogą również skorzystać na tym trendzie, ponieważ sklepy są bardziej skłonne do proponowania niższych cen na produkty, które nie są objęte promocją, w dłuższym okresie – dodaje.
Na potrzeby badania przeanalizowano ponad 7,3 tys. gazetek handlowych z promocjami o łącznej liczbie ponad 137 tys....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta