Pracodawcy nie będą oszczędzać na prezentach
Personalizowane upominki, kosze z kosmetykami lub żywnością, vouchery, kursy – wybór odpowiednich upominków świątecznych dla pracowników jest ważnym elementem budowania atmosfery wspólnoty oraz uznania dla ich wkładu w firmowy sukces.
Badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Randstad we współpracy z GfK pokazuje, że przedsiębiorcy w Polsce planują być bardziej hojni niż kiedykolwiek wcześniej, jeśli chodzi o świąteczne benefity dla pracowników. Rekordowa liczba firm, bo aż 51 proc., planuje przyznawanie świątecznych premii, co stanowi wzrost o 6 proc. w porównaniu z 2022 r. – Tendencję tę obserwujemy od trzech lat i może być związana z inflacją oraz presją płacową, jaką odczuwają przedsiębiorcy. Od zakończenia pandemii rośnie też odsetek firm, które będą organizować spotkania wigilijne. Tu wzrost osiągnął 5 proc.: z 43 proc. do 48 proc. – czytamy w raporcie z badania. Nieco więcej niż co trzeci przedsiębiorca (32 proc.) planuje upominki dla pracowników i ich rodzin. W tym roku ich popularność wzrosła najmocniej, bo o 9 p.p., wyprzedzając bony towarowe, które już od dwóch lat nie cieszą się dużym zainteresowaniem. W tym roku na bony zdecyduje się 29 proc. przedsiębiorców. Wysoko cenione są również...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta