Fiskus sprawdza, czy restauracje wystawiają prawidłowe paragony
W branży gastronomicznej ciągle występuje szara strefa. Konsekwentnie z nią walczymy, także wykorzystując tzw. nabycie sprawdzające – mówi Justyna Pasieczyńska, rzecznik prasowa szefa Krajowej Administracji Skarbowej.
W ostatnich dniach głośno jest o luksusowej warszawskiej restauracji, w której klient dostał rachunek kelnerski. Mamy na nim wyszczególniony VAT, ale nie jest to klasyczny paragon. Czy tak można?
Nie można. Usługa gastronomiczna powinna być udokumentowana paragonem fiskalnym z kasy rejestrującej albo fakturą, jeśli klient sobie jej zażyczy.
Czemu więc w niektórych restauracjach dostajemy jedynie paragony kelnerskie albo rachunki dla konsumentów?
Najprawdopodobniej dlatego, że usługa nie jest ewidencjonowana w kasie rejestrującej. Oznacza to, że przedsiębiorca ukrywa, że ją wykonał, i tym samym nie odprowadza do budżetu państwa VAT oraz podatku dochodowego. Mamy więc do czynienia z szarą strefą....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta