Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy mBank podbił Czechy i Słowację?

14 października 2024 | Ekonomia i rynek | Anna Cieślak-Wróblewska
źródło: Rzeczpospolita

Na silnie konkurencyjnym rynku naszych południowych sąsiadów mBank zbudował pozycję od zera. Stał się liderem w obszarze płatności mobilnych i tu widzi swoje przewagi.

W 2007 r. mBank ogłosił ekspansję zagraniczną. Jakie są jej efekty? W Czechach marka przyciągnęła niemal 780 tys. osób, na Słowacji – 323 tys. Na koniec czerwca tego roku łączna liczba klientów w obu krajach wyniosła nieco ponad 1,1 mln, co stanowi ok. 4,5 proc. udziału w czesko-słowackim sektorze bankowym pod tym względem. Czy to dużo, czy mało? Na pierwszy rzut oka to liczby, które nie wydają się imponujące. Dla porównania – w Polsce mBank ma ok. 4,5 mln klientów, co oznacza, że z jego usług korzysta statystycznie co ósmy Polak. W przypadku Czech to co czternasty mieszkaniec, zaś w przypadku Słowacji – nawet co szesnasty–siedemnasty.

Największe banki w Czechach

Nie jest to złe miejsce, zważywszy na to, że tamtejsza konkurencja na rynku usług finansowych jest jeszcze ostrzejsza niż w Polsce, a liczba graczy, w tym tych z zagranicy, relatywnie duża. Największy bank w Czechach, Česká Spořitelna, ma 2,9 mln klientów (jego właścicielem w 100 proc. jest austriacki Erste Group Bank,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13001

Wydanie: 13001

Spis treści
Zamów abonament