Czy mBank podbił Czechy i Słowację?
Na silnie konkurencyjnym rynku naszych południowych sąsiadów mBank zbudował pozycję od zera. Stał się liderem w obszarze płatności mobilnych i tu widzi swoje przewagi.
W 2007 r. mBank ogłosił ekspansję zagraniczną. Jakie są jej efekty? W Czechach marka przyciągnęła niemal 780 tys. osób, na Słowacji – 323 tys. Na koniec czerwca tego roku łączna liczba klientów w obu krajach wyniosła nieco ponad 1,1 mln, co stanowi ok. 4,5 proc. udziału w czesko-słowackim sektorze bankowym pod tym względem. Czy to dużo, czy mało? Na pierwszy rzut oka to liczby, które nie wydają się imponujące. Dla porównania – w Polsce mBank ma ok. 4,5 mln klientów, co oznacza, że z jego usług korzysta statystycznie co ósmy Polak. W przypadku Czech to co czternasty mieszkaniec, zaś w przypadku Słowacji – nawet co szesnasty–siedemnasty.
Największe banki w Czechach
Nie jest to złe miejsce, zważywszy na to, że tamtejsza konkurencja na rynku usług finansowych jest jeszcze ostrzejsza niż w Polsce, a liczba graczy, w tym tych z zagranicy, relatywnie duża. Największy bank w Czechach, Česká Spořitelna, ma 2,9 mln klientów (jego właścicielem w 100 proc. jest austriacki Erste Group Bank,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta