Relacja mistrz–uczeń w realiach XXI wieku, czyli rozwój przez mentoring
Prawie co czwarta firma i ponad jedna trzecia dużych uczelni w Polsce sięga po programy mentoringowe.
– Mentoring od lat jest moją ulubioną metodą rozwojową – przyznaje Małgorzata Gryz, wiceprezeska platformy Strong Women in IT, która swoją przygodę z mentoringiem, nawiązującym do znanej od wieków relacji mistrz–uczeń, rozpoczęła przed 23 laty. Najpierw jako „podopieczna”, czyli mentee, ale od 15 lat realizuje się jako mentorka, zarówno w ramach Strong Women in IT, jak i w globalnej organizacji Vital Voices. Jak ocenia Małgorzata Gryz, kobiety znacznie chętniej niż kiedyś sięgają dzisiaj po proces mentoringu, budując dzięki temu swoją samoocenę i świadomość talentu, a także poszerzając horyzonty biznesowe, technologiczne i przywódcze.
Autorytet mentora
Nie mniej ważny jest też osobisty przykład mentorki jako osoby, która odniosła zawodowy sukces. – Kobiety statystycznie częściej niż mężczyźni potrzebują swoich „role models” – zaznacza wiceprezeska platformy Strong Women in IT.
Tę opinię potwierdzają doświadczenia Fundacji Liderek Biznesu, która w tym roku realizuje już XI edycję swojego programu mentoringowego z udziałem 440 osób, w tym 220 mentees. – Regularna praca z mentorem nie tylko pomaga mentees osiągnąć bieżące cele, ale także przygotowuje ich na przyszłe wyzwania i umożliwia świadome zarządzanie własnym rozwojem –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta