Brakuje klarownej wizji MEN
Chcemy wiedzieć, kim ma być nauczyciel za pięć lat, ile ma zarabiać, jakie mają być jego kompetencje. Chcielibyśmy zobaczyć mapę dojścia do pewnych rozwiązań – mówi Dariusz Martynowicz, polonista, Nauczyciel Roku 2021.
Z poprzednią władzą nauczyciele nie mieli po drodze. Jak jest teraz? Dostaliście podwyżki, ale czy już jest dobrze?
Jeżeli chodzi o nową władzę, widać dużą zmianę standardów. Mam wrażenie, że zależy jej na dialogu. Widać także większą transparentność. Pani minister spotyka się z różnymi podmiotami, organizacjami pozarządowymi, nauczycielami czy dyrektorami szkół. To jest ważne po tym trudnym czasie. Natomiast trochę mi brakuje w tym działaniu jakiejś wizji. Dostaliśmy podwyżki, ale dalej czekamy na jasną mapę drogową dotyczącą naszego zawodu.
W Sejmie jest projekt dotyczący powiązania wynagrodzeń nauczycieli ze średnią krajową.
Tak, cały czas czekamy. Natomiast trochę do życzenia pozostawia styl komunikacji dotyczący zmian w obrębie naszego zawodu. My dalej nie wiemy, co się będzie działo. Gdzieś słyszymy, że będzie nagle przyroda zamiast biologii, chemii i geografii. I są wrzucane różnego rodzaju informacje, które wprowadzają niepotrzebny zamęt. Oczekujemy spokojnej, jasnej, klarownej wizji tego, kim ma być nauczyciel za pięć lat, ile ma zarabiać, jakie mają być jego kompetencje. Chcielibyśmy zobaczyć mapę dojścia do pewnych kwot, mapę wizji tego, ile ten nauczyciel ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta