Rośnie opór wobec AI. W Polsce nie ma boomu
Rodzime firmy nie potrzebują zaawansowanych narzędzi sztucznej inteligencji, a wystarczy im prosta automatyzacja – wynika z badań, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Niechęć wobec tej technologii narasta.
Istnieje duża rozbieżność między tym, jak AI wykorzystują konsumenci, a czego naprawdę potrzebują przedsiębiorcy. Podczas gdy prywatni użytkownicy chętnie eksperymentują np. z ChatGPT, biznes wyraźnie się waha. Badanie przeprowadzone przez firmę Mizzox na 15 tys. podmiotów z sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w naszym kraju, ujawnia nieoczywisty trend.
– Podczas gdy świat zachwyca się możliwościami sztucznej inteligencji, polscy przedsiębiorcy weryfikują ich użyteczność i szukają przede wszystkim prostych automatyzacji porządkujących ich dokumenty, płatności i zadania – wskazuje na kluczowe wnioski z badania Przemysław Kot, prezes Mizzoxu.
Jak tłumaczy, biznes potrzebuje rozwiązań usprawniających procesy operacyjne i mogą to być systemy z AI „w tle”, ale z pewnością firmy nie wpisują się w boom, ignorując technologiczny hype. O ile konsumenci wyraźnie płyną z falą, bo 45 proc. z nas aktywnie eksperymentuje z narzędziami sztucznej inteligencji przy pisaniu maili, a 38...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta