Niemcy i Francuzi mogą brać przykład z Polaków
Choć w Europie sytuacja w branży AGD jest nadal trudna, to w Polsce widać pewne oznaki poprawy. Zarówno gdy chodzi o produkcję urządzeń, jak i krajową sprzedaż, widać kilkuprocentowe zwyżki.
W samym październiku produkcja dużego AGD w Polsce wzrosła o 4,9 proc., zaś od początku roku jest już 3,9 proc. wyższa niż w 2023 r. Do tego sprzedaż od producentów do handlu, czyli tzw. sell-in, w tym roku jest na 8 proc. wyższym poziomie – wynika z danych APPLLiA Polska, organizacji branży AGD. „Rzeczpospolita” poznała je jako pierwsza.
Suszarki na fali
Dekoniunktura na rynku jest wciąż faktem, a konsumenci – w nadal kiepskich nastrojach – nie są zbyt skorzy do kupowania, zwłaszcza dóbr trwałego użytku. Niemniej na rynku zaczynają być widoczne oznaki zmiany, choć na tyle delikatne, że nikt nie przesądza o ich trwałości. – Od października obserwujemy umiarkowaną poprawę sprzedaży AGD na polskim rynku. Szczególnie dotyczy to małego AGD. Ostatnie trzy miesiące tego roku będą dla nas dobre. Konsumenci coraz częściej decydują o zakupie trwałych dóbr, takich jak AGD, pod koniec roku – mówi Krzysztof Nagodziński, członek zarządu BSH w Polsce, producenta sprzętu pod markami Bosch czy Siemens. – W letnich miesiącach odkładamy decyzje zakupowe, ponieważ wydajemy środki na inne cele, jak wakacyjne wyjazdy. Spodziewamy się jednak, że ten pozytywny trend utrzyma się w przyszłym roku i rynek AGD pozostanie na ścieżce umiarkowanego wzrostu – dodaje.
Z danych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta