Masło jest wciąż drogie i może być droższe. A promocji ubyło
W końcówce roku masło drożało nawet o ponad 30 proc. Aż o 12,5 proc. spadła zaś liczba promocji na ten produkt. Mimo, że w przypadku innych produktów rynek zanotował... znaczący wzrost liczby promocji.
Drugie półrocze stało pod znakiem wzrostów ceny masła, w grudniu było to nawet 32 proc. r./r. Mimo to średnioroczna cena tego produktu wzrosła tylko 7,2 proc. – wynika z badania UCE Research, Hiper-Com Poland oraz Grupy BLIX. „Rzeczpospolita” poznała wyniki jako pierwsza.
Z analizy ponad 3,7 tys. cen w sklepach wynika, że w 2024 r. sieci handlowe zorganizowały 12,5 proc. mniej promocji na masło niż w 2023 r. Jednocześnie w całym handlu promocji na inne produkty było o 12,5 procent... więcej niż rok wcześniej.
Produkt psychologiczny
– Masło było i jest najczęściej wyszukiwanym produktem promocyjnym, co potwierdzają kolejne raporty publikowane przez nas. Wobec wzrostu cen zakupu masła na rynku utrzymanie dotychczasowych cen promocyjnych, rozpoznawalnych jako atrakcyjne przez klientów, obarczone jest zdecydowanie wyższym kosztem po stronie sieci handlowych – mówi Piotr Biela z Grupy Blix. Ekspert podkreśla, że dla większości sieci masło było dotychczas produktem psychologicznym, czyli takim, na którego cenę regularną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
