Męski czy żeński potencjał biznesowy?
Potencjał nie ma płci, ale kobiety częściej potrzebują zachęty, aby uwierzyć w swoje możliwości.
Uważam, że nie istnieje podział na męski i żeński potencjał biznesowy. Większe znaczenie w tej kwestii odgrywają aspekty charakterologiczne. Dlatego istotne jest, aby w każdym pracowniku odkrywać mocne strony oraz dopasować cele i zadania do predyspozycji danej osoby. To pozwoli jej się rozwijać, a zarazem przyniesie wymierne korzyści organizacji. Nietrudno jednak zauważyć, że kobiety częściej niż mężczyźni potrzebują wsparcia, aby uwierzyć w swoje możliwości. Barierą nie jest brak wykształcenia czy umiejętności, ale czynniki społeczno-kulturowe.
Tymczasem współczesne Polki mają bardzo wiele atutów, którymi wyróżniają się również na arenie międzynarodowej. Jednym z nich jest przedsiębiorczość – według danych PIE na koniec 2023 r. kobiety prowadziły 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce – więcej niż średnia w Unii Europejskiej. Istotna jest dla nich niezależność finansowa – w badaniu Mastercard, w którym wzięły udział kobiety z 12 rynków w Europie, to Polki najlepiej oceniły swoje poczucie niezależności finansowej, które deklaruje 8 na 10 z nich. Kolejną kwestią jest sprawczość i decyzyjność – również w kwestii pieniędzy – 15 proc. respondentek potwierdziło, że ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)