Zarządzanie przez empatię, wpływa na rowój zespołów
Współczesny biznes coraz częściej docenia kobiecy styl przywództwa.
Przywództwo jest koncepcją starą niczym historia cywilizacji. To coś więcej niż tylko kierowanie grupą w kierunku osiągnięcia wspólnego celu. Jest złożonym mariażem wpływów, inspiracji i interakcji międzyludzkich. Zjawisko to przeszło znaczącą ewolucję na przestrzeni wieków.
Istnieje wiele rodzajów przywództwa czy też stylów zarządzania. W latach 90. popularny był na przykład styl nakazowy, gdzie „szefowi” czy „bossowi” wydaje się, że zyskał pełnię wiedzy, przez co deleguje i rozlicza ze swojej koncepcji, komunikuje się autorytarnie, a nawet agresywnie. Obecnie coraz częściej doceniamy skuteczność zarządzania opartego na empatii, mającego związek z przywództwem służebnym (ang. servant leadership). Tutaj priorytetami są rozwój oraz dobre samopoczucie pracowników. Stawia się na wspieranie integracyjnego środowiska, umożliwiającego wszystkim w organizacji rozwój własnego, autentycznego „ja”. Jedną z największych korzyści tego modelu zarządzania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)