Chiński nokaut? Wkrótce Temu może pobić Allegro
Już tylko niewiele ponad 100 tys. użytkowników przewagi ma polski lider handlu internetowego nad chińską konkurencją. Wśród dziesięciu czołowych platform e-handlu aż trzy to firmy z Azji.
W lutym Allegro miało ponad 17,8 mln użytkowników, a jego główny chiński konkurent, czyli Temu, miał ich już ponad 17,7 mln – wynika z badania Mediapanel Gemius/PBI. Na tym chińska ofensywa w e-handlu się nie kończy, AliExpress z wynikiem 9,6 mln użytkowników zajmuje wśród serwisów zakupowych czwartą pozycję, a Shein z 6,7 mln jest ósme.
– Temu, inaczej niż np. Amazon, obrało w Polsce strategię Blitzkriegu, czyli jak najszybszego zajęcia jak największej przestrzeni internetowej, bez zwracania uwagi na marże. Natomiast średni czas pojedynczej wizyty na platformie pokazuje, że w przypadku chińskiej firmy jest on dwukrotnie niższy niż dla Allegro – zauważa Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Univio.
Wsparcie dla swoich
W handlu internetowym w ciągu kilku lat firmy chińskie zdobyły pozycję, o jaką polskie walczyły latami. – Rodzimym firmom nikt nie pomaga systemem dotacji do logistyki, ulgami podatkowymi czy kredytami na inwestycje. Efekty widać jasno, chińskie firmy osiągnęły to dzięki mocnemu wsparciu władz – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. – Wyniki jasno pokazują, jak pilna jest interwencja i to na poziomie unijnym. Komisja Europejska pewne kroki zapowiedziała w lutym, ale działania potrzebne są już teraz....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta