Odejście od rywalizacji wspiera ducha kooperacji
W świecie nauki, w innowacyjnych firmach to nie rywalizacja jest kluczem do sukcesu, a dzielenie się wiedzą i kompetencjami.
Partnerstwo oznacza równe traktowanie siebie nawzajem. To myślenie o wspólnym interesie, dążeniu do sytuacji win-win, na której każda ze stron korzysta i osiąga swoje cele. To także styl prowadzenia biznesu, który wymaga szerszego spojrzenia poza własne otoczenie biznesowe, z uwzględnieniem nie tylko zysków finansowych, ale i społecznych.
Z mojego punktu widzenia, jako menedżera instytucji badawczej, bez partnerstwa nie ma mowy o skutecznym wdrażaniu nowych technologii oraz ich komercjalizacji. Odchodzimy od rywalizacji, która zamyka się wyłącznie na osiąganie celów za wszelką cenę. W świecie nauki, która jest częścią wielu działów B+R w innowacyjnych firmach, to nie rywalizacja jest kluczem do sukcesu, a dzielenie się wiedzą i kompetencjami. Nawet jako wybitne jednostki bądź zespoły nie wiemy przecież wszystkiego. Ważne jest także mądre wsparcie instytucji publicznych, uczelni, samorządów, które także bywają partnerami wysoko innowacyjnych przedsięwzięć. Jak jednak pogodzić własne cele biznesowe z innymi?
Razem możemy więcej
Partnerstwo wymaga niekiedy poświęcenia ego firmy. Może ono bowiem występować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta