Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łącznie mieszkańcy mają już do dyspozycji 200 km tras rowerowych. Wiele z nich prowadzi przez zielone zakątki miasta.
Katowice znane od zawsze z przemysłu stawiają aktualnie na przestrzenie przyjazne ludziom, w szczególności oczywiście mieszkańcom. Wielu może zaskoczyć to, że są jednym z najbardziej zielonych miast w Polsce. Ponad 40 proc. ich powierzchni zajmują lasy, w tym pozostałości prastarej Puszczy Śląskiej z dwoma rezerwatami przyrody: Ochojec i Las Murckowski. Można tam i w wiele innych uroczych zakątków dotrzeć na wiele sposobów, w tym na rowerze.
– Aktywny wypoczynek w katowickich lasach ułatwia sieć szlaków pieszych i rowerowych, specjalnie przygotowane wiaty turystyczne, miejsca do biwakowania, tablice edukacyjne. W ubiegłym roku udostępniliśmy rowerzystom pierwszą w naszym mieście velostradę, która cieszy się ogromną popularnością – wylicza Marcin Krupa, prezydent Katowic. I jak dodaje, velostrada, czyli odcinek o długości blisko 4,5 km łączy istniejącą infrastrukturę rowerową (Katowice mają jej ponad 200 km) w dzielnicach Brynów i Giszowiec. A z nich blisko już, oczywiście rowerem, do zabytkowego Nikiszowca.
W mieście jest też wiele parków, z których największymi i najpopularniejszymi są Park Kościuszki i Dolina Trzech Stawów, przez którą przebiega właśnie velostrada. Oba parki położone po południowej stronie śródmieścia, różnią się nieco charakterem. Park Kościuszki jest starym, zabytkowym parkiem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta