Polacy kupują z pomocą sztucznej inteligencji
Do korzystania z AI przy zakupach przyznaje się już 37 proc. konsumentów, blisko o połowę więcej niż rok temu. Większość ma pozytywne doświadczenia, ale starsi są nieufni.
Aż 64 proc. najmłodszych polskich konsumentów, do 27. roku życia, przyznaje się do korzystania podczas zakupów z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Jednocześnie w grupie 55+ to już tylko 13 proc. W całym przekroju wiekowym to średnio 37 proc. – wynika z badania Adyen, platformy technologii finansowych.
Zostało ono przeprowadzone na przełomie lutego i marca. W Polsce sprawdzono opinie 1 tys. konsumentów oraz 500 przedsiębiorstw. Na całym świecie zaś objęło 41 tys. konsumentów i 14 tys. przedsiębiorstw handlowych z ponad 20 państw.
AI sprawdza się na zakupach
52 proc. ankietowanych deklaruje, że technologia AI stanowi dla nich źródło inspiracji, m.in. podczas zakupów odzieży i dodatków, a także produktów spożywczych. Tymczasem autorzy badania zauważają, że tylko 28 proc. przedsiębiorców planuje inwestycje w AI w najbliższych 12 miesiącach w celu wsparcia działań sprzedażowych i marketingowych.
– Polscy konsumenci chętnie sięgają po narzędzia AI. Nie tylko po to, aby przyspieszyć zakupy, ale przede...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta