Brakuje specustawy rowerowej, która uprościłaby pozyskiwanie gruntów
Naszym celem jest stworzenie spójnej, komfortowej i bezpiecznej sieci tras, która przyciągnie kolejnych gości i sprawi, że Świętokrzyskie stanie się liderem turystyki rowerowej w Polsce – mówi Renata Janik, marszałek województwa świętokrzyskiego.
Pani marszałek, lubi pani jeździć rowerem? Zdarza się pani tak dojeżdżać do pracy?
Jazda na rowerze to wspaniała forma aktywności fizycznej, która sprzyja zdrowiu i ochronie środowiska. I chociaż osobiście nie dojeżdżam rowerem do pracy, bardzo doceniam wartość tego środka transportu.
Czy Świętokrzyskie ma już odpowiedni poziom ścieżek i dróg rowerowych, a także miejsc obsługi rowerzystów? Czy jeszcze ich brakuje?
Od kilku lat konsekwentnie rozwijamy infrastrukturę rowerową w regionie, widząc w niej duży potencjał zarówno dla mieszkańców, jak i turystów. W 2022 roku przyjęliśmy „Koncepcję przebiegu tras rowerowych w województwie świętokrzyskim”, która wyznaczyła kręgosłup przyszłej sieci tras – od szlaków międzynarodowych, takich jak EuroVelo 11, przez Wiślaną Trasę Rowerową, po dziesięć regionalnych połączeń łączących kluczowe miasta i atrakcje turystyczne.
Szczególnie dumni jesteśmy z ukończonego odcinka Green Velo – to około 200 km dobrze oznakowanej i popularnej trasy. Intensywnie pracujemy też nad kontynuacją Wiślanej Trasy Rowerowej w ramach projektu „Blue Valley – wiślanym szlakiem”, który zakłada budowę 60 km nowoczesnych tras i trzech miejsc obsługi rowerzystów – w Połańcu, Ciszycy i Sandomierzu.
Choć zrobiliśmy już wiele, wiemy, że przed nami jeszcze sporo pracy –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta