Opóźniasz zapłatę kontrahentowi? Grożą za to kary
Prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakłada kary pieniężne za nadmierne opóźnienia w realizacji świadczeń pieniężnych.
Zgodnie z art. 13b ust. 2 ustawy z 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych zjawisko to zachodzi, gdy w okresie trzech kolejnych miesięcy suma wartości wymagalnych świadczeń pieniężnych niespełnionych oraz spełnionych po terminie przez dany podmiot wynosi co najmniej 2 mln zł.
Obowiązek udzielenia informacji
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wszcząć postępowanie w przedmiocie stwierdzenia stosowania przez danego przedsiębiorcę takich niedozwolonych praktyk zarówno z urzędu (np. na podstawie własnych analiz rynku), jak i na podstawie zawiadomień kierowanych do niego od innych podmiotów, głównie tych dotkniętych opóźnieniami w płatnościach faktur. Organ może, w ramach takiego postępowania, m.in. wystąpić do właściwego urzędu skarbowego o przesłanie stosownych ewidencji faktur, co do których nie zidentyfikowano ich zapłaty, jak również żądać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)