Polacy chętnie oddadzą swoją prywatność w zamian za promocje
Ponad połowa konsumentów jest gotowa udostępniać sieciom handlowym i markom informacje o swoich preferencjach zakupowych, by dostać spersonalizowane wiadomości. Tylko Hiszpanie i Rumuni są na to bardziej otwarci od nas.
Konsumenci w całej Europie są gotowi na wiele, byle szybciej dostać informacje o rabacie, promocji czy specjalnie dla nich przygotowanej ofercie. W Polsce mówi „tak” takim propozycjom 55,6 proc., i to jeden z wyższych wyników w Europie – dowodzą badania UCE Research i ShopFully w dziewięciu krajach Unii Europejskiej. Wyniki sondażu „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
W gronie liderów
„Tak” przekazywaniu danych o preferencjach zakupowych mówią nie tylko Polacy. Średnia pozytywnych odpowiedzi w badanych krajach to 45 proc., najwyższe wyniki były w Hiszpanii (59 proc.) oraz Rumunii (62 proc.). Polska znalazła się na trzeciej pozycji w zestawieniu. W wielu krajach wyniki są zdecydowanie niższe, co oznacza wysoki sceptycyzm konsumentów wobec przekazywania sieciom handlowym nadmiernej ilość informacji na swój temat.
Tylko 24 proc. Niemców chciałoby otrzymywać spersonalizowane informacje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
