Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy chętnie oddadzą swoją prywatność w zamian za promocje

20 czerwca 2025 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Ponad połowa konsumentów jest gotowa udostępniać sieciom handlowym i markom informacje o swoich preferencjach zakupowych, by dostać spersonalizowane wiadomości. Tylko Hiszpanie i Rumuni są na to bardziej otwarci od nas.

Konsumenci w całej Europie są gotowi na wiele, byle szybciej dostać informacje o rabacie, promocji czy specjalnie dla nich przygotowanej ofercie. W Polsce mówi „tak” takim propozycjom 55,6 proc., i to jeden z wyższych wyników w Europie – dowodzą badania UCE Research i ShopFully w dziewięciu krajach Unii Europejskiej. Wyniki sondażu „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

W gronie liderów

„Tak” przekazywaniu danych o preferencjach zakupowych mówią nie tylko Polacy. Średnia pozytywnych odpowiedzi w badanych krajach to 45 proc., najwyższe wyniki były w Hiszpanii (59 proc.) oraz Rumunii (62 proc.). Polska znalazła się na trzeciej pozycji w zestawieniu. W wielu krajach wyniki są zdecydowanie niższe, co oznacza wysoki sceptycyzm konsumentów wobec przekazywania sieciom handlowym nadmiernej ilość informacji na swój temat.

Tylko 24 proc. Niemców chciałoby otrzymywać spersonalizowane informacje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13205

Wydanie: 13205

Spis treści

Reklama

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament