Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chcemy, by KGHM był pracodawcą pierwszego wyboru

23 grudnia 2025 | Ekonomia i rynek | rp.pl
autor zdjęcia: rp.pl
źródło: Rzeczpospolita

Pokazujemy młodym ludziom, że warto myśleć o pracy u nas, a nasza strategia employer brandingowa to nie tylko szkoły patronackie – mówi Marek Wachnik, kierownik Wydziału Budowania Wizerunku Pracodawcy w KGHM Polska Miedź.

Jak dba się o wizerunek takiego pracodawcy jak KGHM i skąd pomysł, żeby na konkurencyjnym rynku pracy promować firmę, w której – wydawałoby się – chce pracować każdy w regionie?

Myślę, że nadal tak jest – KGHM jest kojarzony jako największy pracodawca w regionie, a praca w nim jest marzeniem wielu ludzi z Zagłębia Miedziowego. Nie wyklucza to jednak potrzeby dbania o employer branding (EB) i pokazywania, że KGHM pozostaje pracodawcą pierwszego wyboru. KGHM, podobnie jak inne firmy, cały czas się rozwija i nie może przespać momentu, w którym konkurencyjne firmy będą angażować młodych ludzi. Jako firma produkcyjna potrzebujemy zasobów ludzkich, co wynika z naturalnej fluktuacji, odejść emerytalnych oraz innych sytuacji, w których ludzie kończą staż zawodowy, a na ich miejsce musi przyjść wykwalifikowana kadra.

Jak duża jest ta potrzeba?

Szczególnie w zawodach branżowych jest dzisiaj ciężko o kadrę. Należy pamiętać, że do 2030 roku kilkaset tysięcy osób z sektora przemysłowego zniknie z rynku pracy z powodu odejść emerytalnych. W ich miejsce trzeba wyszkolić...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13361

Wydanie: 13361

Spis treści

Reklama

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament