Z rynku frachtowego wypadną najsłabsi
Obowiązkowe certyfikaty dla statków
Z rynku frachtowego wypadną najsłabsi
Od 1 lipca br. w żegludze światowej zaczną obowiązywać certyfikaty ISM Code, przyznawane statkom przez towarzystwa klasyfikacyjne. Zalecenie takie wydała Międzynarodowa Organizacja Morza (IMO) . Może to oznaczać, że jednej trzeciej statków na świecie nie przyjmie żaden port. W opinii armatorów, decyzja IMO przyczyni się do podwyższenia stawek frachtowych na świecie.
Specjaliści są zdania, że stawki frachtowe można podwyższyć tylko poprzez dyskwalifikację części statków i wyłączenie ich z rynku usług przewozowych. ISM Code, czyli Międzynarodowy Kodeks Zarządzania Bezpieczeństwem jest pierwszym w historii żeglugi formalnym, obowiązkowym standardem zarządzania bezpieczeństwem i zapobiegania zanieczyszczeniom. Od 1 lipca br. zacznie on obowiązywać w stosunku do statków pasażerskich, łącznie z pasażerskimi jednostkami szybkimi (niezależnie od tonażu) , zbiornikowców olejowych, chemikaliowców, gazowców, masowców i towarowych jednostek szybkich o pojemności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta