Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Najpierw zmiana wizerunku, później niższe ceny

11 maja 1998 | Ekonomia | DM

ROZMOWA

Chcemy przebudować firmę -- mówi Paweł Rzepka, prezes Telekomunikacji Polskiej SA

Najpierw zmiana wizerunku, później niższe ceny

: W Telekomunikacji Polskiej SA trwa wymiana pracowników. Obecnemu zarządowi stawia się zarzut, że dobrych fachowców zastępuje się pampersami, czyli osobami z tzw. układów, nie znającymi się na telekomunikacji.

PAWEŁ RZEPKA: Nie zgadzam się z tym zarzutem. Sytuacja, jaką tutaj zastaliśmy, pokazała, że trzeba rozdzielić dwie podstawowe funkcje na poziomie kierownictwa -- mianowicie utworzyć zarząd, który zajmie się wyłącznie strategią i głównymi planami firmy, oraz stworzyć szczebel zarządzania odpowiedzialny za operatywne zarządzanie. Dlatego powołaliśmy 6 nowych dyrektorów wykonawczych, którzy mają odpowiadać za bieżące wyniki firmy. Są to zarówno nowi ludzi, jak i osoby, które awansowały z naszej struktury. Nie mieliśmy problemów z awansowaniem pracowników z pionu techniki, bo tu mamy dobrych fachowców, natomiast są trudności z pozyskaniem specjalistów ds. sprzedaży, marketingu, handlu czy finansów. Ponieważ chcemy, by TP SA była postrzegana jako firma nie techniczna lecz handlowa, takie zmiany są konieczne, choć zdaję sobie sprawę z tego, że z zewnątrz mogą być bardzo różnie postrzegane. Natomiast...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1383

Spis treści
Zamów abonament