Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

23 maja 1998 | Plus Minus | MD

JAZZ

Informacje

Demokratyczna trąbka

Tom Harrell długo wspinał się po jazzowej drabinie sławy, ale w końcu doszedł na szczyt. Pierwsze słowa uznania padły pod jego adresem, kiedy terminował w orkiestrach Stana Kentona i Woody Hermana na przełomie lat 60. i 70. , a dziś wygrywa ankiety najlepszych trębaczy przed Wyntonem Marsalisem i Royem Hargrove'em. Weteran bebopu saksofonista Phil Woods nazwał Harrella największym żyjącym improwizatorem. Chęć zagrania z nim wyraził nawet sam Ornette Coleman, ojciec free jazzu. Trębacz cieszy się nie tylko popularnością wśród co bardziej wyrafinowanych miłośników jazzu, ale zdobył uznanie krytyków i szacunek innych muzyków.

Początkowo nagrywał swe autorskie płyty dla niezależnych wytwórni oraz brał udział w nagraniach innych sław: Phila Woodsa, Joe Lovano, Jima Halla i Dona Bradena. Wystąpił nawet na albumie śpiewaczki operowej Kathleen Battle "So Many Stars". Jego kariera nabrała rozpędu, kiedy podpisał kontrakt z wytwórnią RCA Victor. Wydana przed dwoma laty płyta " Labirynth" uzyskała najwyższe oceny recenzentów, teraz zaś trafia do naszych rąk najnowsze dzieło Harrella "The Art Of Rhythm".

Może być ono pewnym zaskoczeniem dla fanów artysty oczekujących kolejnej godziny ambitnych improwizacji. 10 kompozycji trębacza zostało...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1394

Spis treści
Zamów abonament