Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

18 lipca 1998 | Plus Minus | MD

JAZZ

Informacje

Duet na 176 klawiszy

Pomysł grania jazzowych standardów na dwa fortepiany ztowarzyszeniem sekcji rytmicznej nie jest nowy. Już w latach 20. James P. Johnson ijego uczeń Fats Waller dokonali pierwszych takich nagrań. Później Waller grywał zpianistą orkiestry Caba Callowaya, Bennie Payne'em. Następnie Payne zaprosił na wspólne w ystępy Francisa J. Cartera, który zkolei nagrywał duety zsamym Artem Tatumem. Ten łańcuszek wybitnych duetów można by ciągnąć przez dziesięciolecia.

W 1974 r. przy fortepianach zasiedli: Oscar Peterson i Count Basie, ana basie grał wówczas Ray Brown. Dwóch muzyków uczestniczących w tamtej historycznej sesji spotkało się niedawno wstudio zmłodymi artystami. Oscar Peterson, uważany za prawdziwą legendę jazzowej pianistyki, zaprosił do współpracy swego protegowanego, laureata nagrody im. Glena Goulda, Benny Greena. Ztowarzyszeniem basisty Raya Browna iperkusisty Gregory Hutchinsona nagrali dla wytwórni Telarc album zatytułowany po prostu "Oscar And Benny".

Green przyznaje, że największy wpływ na jego styl mieli Art Tatum i Oscar Peterson. Podczas gdy pierwszy ztych tytanów klawiatury daje każdemu pianiście przygotowanie niezbędne do zrozumienia istoty jazzu nowoczesnego, muzyka drugiego zmusza do wgłębienia się wtajniki improwizacji, co...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1442

Spis treści
Zamów abonament